Nädalakavad
Aruküla Põhikool
Aruküla Põhikooli. Ökokratt 2009
„Müra pole muusika!“
Aeg: 20. 02. – 01. 06. 2009
Osavõtjad: I – IX klassi õpilased ja õpetajad
Projektijuht: Leena Möls
Eesmärk: Pöörata tähelepanu keskkonnamüra probleemi olemasolule meie ümber. Panna noori kuulama looduse hääli, õppida tundma loodust. Selgitada müra tähendust, selle kahjulikku mõju tervisele ja loodusele ning selle ennetamise võimalusi.
Aeg |
Tegevus/Üritus |
Sihtgrupp |
Läbiviijad |
20.02 |
Ökokrati
teema "Müra pole muusika" lahti mõtestamine ja arutlus. |
7. klass |
S. Okapuu |
06.03 |
Esimeste
kevadekuulutajate (õitsevad taimed, rändlinnud) tundma õppimine |
7.
klass |
S.
Okapuu |
27.03 |
Kevadeteemaliste
luuletuste/haikude luuletamine |
7.
klass |
S.
Okapuu |
31.03 |
Vestlus+arutelu teemal „Müra pole muusika!“ |
Õpilasesindus |
Huvijuht |
06.04 |
Linnulauluhommik. |
1.
– 4. klass |
Huvijuht
Klassijuhatajad |
06.
- 17.04 |
Joonistamine ja maalimine teemal: „Müra pole
muusika!“ |
5.
– 9. klass |
K.
Kuusk |
20.
– 24.04 |
Näitus valminud töödest |
1.
– 9. klass |
K. Kuusk |
07.04. |
Viktoriin
rändlindude ja kevadiste taimede teemal. |
7.
klass |
S.
Okapuu |
07.04 |
Diskussioon
teemal: „ Müra pole muusika“ Poster. |
7.
klass |
C.
Kaska |
07.04 |
Mürapillide meisterdamine,
tutvustus,
müraorkestri moodustamine
ja pala
mängimine.
|
4.a ja
4.b klass |
K.
Arusalu |
07.04 |
Tutvumine
H.Männi sõnamänguliste luuletustega, nende päheõppimise proov vaikuses ja
mürapillide
taustal.
|
4.b klass |
K.
Arusalu |
08.04 |
Vestlus teemal: Müra kahjulikkus, kuidas mürast hoiduda.
Piltide joonistamine müratekitajatest. |
2. klass |
K.
Jõks |
08.04 |
Klassidevaheline
viktoriin. |
5.
– 9. klass |
Direktor
Huvijuht |
09.04 |
Ökokrati teema
"Müra pole muusika" arutelu ja ideede pakkumine. |
6. klass |
L.
Möls |
13.04 |
Maalimine
teemal: Müra meie ümber. |
4.b
klass |
K. Arusalu |
14.04 |
Erinevate helide
äraarvamine (rühmadevaheline võistlus) Müra saatel luuletuse päheõppimine. |
4.a klass |
K.
Saupõld |
14.04 |
Osavõtt RMK
internetipõhisest Metsaviktoriinist |
7.
klass |
S.
Okapuu |
17.04 |
Luuletuse
õppimine vaikuses ja müras. |
1.
b klass |
A. Valvik |
20.04 |
Joonistus teemal
"Müra pole muusika" pliiats/õlipastell. |
4.a klass |
K.
Saupõld |
20.04 |
„Müra
pole muusika!“ joonistamine. |
1.
b klass |
A. Valvik |
22.04 |
6. klassi
seiklusmängude päev. |
6. klass |
L.
Möls |
28.04 |
Lühimatk
"Sinilillemäele" kevadisi taimi leidma ja linde kuulama. |
7.
klass |
S.
Okapuu |
28.04 |
Katsetamine. "Müra mõju
keskendumisvõimele". Õppisime algul luuletust pähe vaikuses ning pärast
tugevas müras. Osa õpilasi tekitasid müra (kolistasid, rääkisid läbisegi).
Jõudsime järeldusele, et vaikuses on kergem õppida. |
3.
klass |
L. Nelson |
29.04 |
Ökokrati
parimate autasustamine |
1.
– 9. klass |
Direktor |
04.05 |
Arutelu
teemal "Kuidas saaks müra leevendada? Miks on vaja müra
leevendada?" |
3.
klass |
L. Nelson |
12.05 |
Loeng.
Heli. Müra, selle olemust, mõju ja müra regulatsioone. Müra teemalised referaadid. |
8.
klass |
C. Kaska |
13.05. |
Maastikumäng. |
ELO
|
L. Möls |
01.06. |
Õppekäik
Aegviidu Looduskeskusesse. Matk. Linnulaulu kuulamine. |
6.
klass |
L. Möls |
Pärnu Tammsaare Lasteaed
Vaikusenädal 13-17.aprillil 2009.a Teema „Müra pole muusika”
ülevaate lasteaias läbiviidus rühmade teemanädalatest
koostanud muusikaõpetaja Piret Mathiesen:
Esmaspäev, 13.aprill HÄÄLED MEIE ÜMBER
* Orava ja Pääsukese rühma jalutuskäik Raeküla metsas ja mere ääres, loodushäälte kuulamine. (6.-7.a.lapsed)
* Arutelu pääsukeste muusikatunnis: müra mõiste, müra tugevuse, kasulikkuse või kahjulikkuse üle, müra looduses, olmemüra. Mäng „Auto” hääletugevuse muutmisega – seisev auto ei ole müraallikas, kiirus ja müra tugevus on teineteisest sõltuvad. (7.a.)
* Müra ja vaikus Pöialpoiste muusikatunnis -trummimäng ja vesivile. (2-3.a.9
Teisipäev, 14.aprill IGAL LINNUL OMA LAUL
SUUR JA VÄIKE MÜRA
* Pöialpoisid kuulasid õues väikese linnu siristamist. (2-3.a)
* Pääsukeste õppekäik Raeküla metsa, linnulaulu kuulamine metsas ja hiljem CD-lt. (7.a.)
* Leevikeste ja Sipelgate muusikatunnis mäng „Elevant ja linnud” – liikumine müra tekitamata hästi vaikselt või hästi valjult. (3-4.a.)
* Öökullide muusikatunnis muusikaline mäng „Öökull ja laululinnud” –vaikne muusika ja vaikus. (4-5.a.)
* Oravate muusikatunnis erinevate müra tasemete väljendamine nii häälega kui liikumisega. Muusikaline mäng „Metsaloomad kevadel”. /6.a./
Kolmapäev, 15. aprill LINNAMÜRA
MUUSIKA KUI KORRASTATUD MÜRA
* Pöialpoisid kuulasid linnulaulu CD-lt (F.Jüssi Linnuaabits) , hiljem õnnestus aknast kuulata tihaste „kontserti”. (2-3.a.)
* Pääsukesed tutvusid linnas müraallikatega – kõige suuremad müraallikad olid traktor ja teerull, mis töötasid Port Arturi parkla rajamisel, siis mindi Pärnu Laste Muusikakooli laste kontsert-esitlusele. Seal tutvuti erineva tämbriga pillidega. (7.a.)
Neljapäev, 16. aprill VAIKUS JA LINNULAUL
ÕPIME VAIKUST KUULAMA
Rannapargis käidi linnulaulu ja loodushääli kuulamas (Sipelgad,Pääsukesed, Tihased, Oravad ja Siilikesed). Raeküla metsas käis Öökulli rühm. Mesilased, Pöialpoisid ja Värvukesed /2-3.a./ kuulasid linnulaulu lasteaia õue peal. Vaikuse kuulamist õpiti toas ja looduses Pöialpoisi, Sipelga, Lepatriinu, Leevikese ja Siilikese rühmades.
Muusikatundides katsetati ja saadi aru, et müra oskab tekitada igaüks, muusika tegemine nõuab teistega arvestamist ja vaikuse hoidmine on kõige raskem.
Reede, 17.aprill MUUSIKA JA VAIKUS
* Kinnistati nädala jooksul õpitut jalutuskäikudel Niidu metsa, Rannaparki ja mere äärde (Sipelga, Ööökulli, Leevikese ja Pääsukese rühmad).
* Pääsukeste muusikatunnis klassikalise muusika kuulamine (P.Tsaikovski „Lõoke”).